Reacties

Machteloze woede — 2 reacties

  1. Hi victor, allemaal waar.
    Toch zie ik zelf de failing state nederland als direct medeschuldig. Is hier al iemand afgetreden die verantwoordelijk is voor de luchtverkeersregeling ? We vliegen niet boven…. Tenzij wij ons vergewist hebben van de actuele veiligheid in de lucht en op de grond, zowel geopolitiek als wat betreft wapenpoliferatie.
    Tenminste melden wij de potentiele luchtreiziger dat de omstandigheden niet 100% zijn maar fifty fifty of erger. De VS wisten dat het betreffende wapensysteem naar Donetz was verplaatst. Hoezo NATO intelligentieseling ? De Finnen vlogen al niet meer boven oekrain oost. Malasian Airlines/ Klm vliegen nog steeds boven syrie. Kortom, ik verleg mijn woede niet naar ‘buiten’ maar naar binnenlandse verantwoordelijken. O ja EU politiek is ook Nl met de rest samen. Hopeloos als niemand zich verantwoordelijk wil voelen.

  2. @Fritz Ik doe het niet met liefde maar moet failing NL toch een beetje de hand boven het hoofd houden. Als ik het goed begrijp worden vliegverboden / sluiting van luchtruim allereerst door de staat zelf gedaan. En wellicht kan een internationaal gremium dat in sommige situaties ook als dat over voldoende info beschikt. Dat was kennelijk niet het geval of het is in ieder geval niet gebeurd. Het staat verder vrij om ergens niet overheen te vliegen maar in ons pracht kapitalisme is het maken van extra kosten nu eenmaal niet goed mogelijk als de concurrentie dat niet ook doet. En dat geldt op dit moment zeker voor de luchtvaart. NL is niet in staat om dergelijke zaken eenzijdig voor te schrijven en er hoeft daarvoor niemand af te treden. Wel natuurlijk de onbesuisde EU-politici die het vuurtje zonder kennis van zaken en een stevige stok achter de hand hebben op zitten te stoken. Maar ja als de meerderheid van het EU-parlement net zo dom is als die leiding lukt dat natuurlijk nooit.